• OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 500−0,13%5 738,17
  • DOW 300,33%42 313
  • Nasdaq −0,39%18 119,59
  • FTSE 1000,43%8 320,76
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,26
  • OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 500−0,13%5 738,17
  • DOW 300,33%42 313
  • Nasdaq −0,39%18 119,59
  • FTSE 1000,43%8 320,76
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,26
  • 03.11.14, 15:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

10 nippi toiduäri turundamiseks

Sotsiaalmeedia pakub toitlustusäri turundamiseks ja klientide meelitamiseks ohtralt võimalusi.
Inimesed jagavad sotsiaalmeedias meelsasti fotosid toidust, mida nad restoranis-kohvikus söövad. Selle tegijaid, aga ka kriitikuid, tasub toidukohal selle eest premeerida.
  • Inimesed jagavad sotsiaalmeedias meelsasti fotosid toidust, mida nad restoranis-kohvikus söövad. Selle tegijaid, aga ka kriitikuid, tasub toidukohal selle eest premeerida. Foto: Lenovo
Paljud tegevused raha ei küsi, kuid väikese summaga saab oma firmat oluliselt suurema inimeste hulgani viia, selgitab Goal Marketing loovjuht Marko Saue 4. novembril ilmuvas Äripäeva toidumessi Foodfest kokku võtvas erilehes.
Kuidas sotsiaalmeedia abiga rohkem müüa?
1. Mis nägu su firma sotsiaalmeedias on?Inimesed check'ivad end söögikohtades sisse, laevad üles pilte toidust ja annavad koha kohta tagasisidet. Vaata üle, milline pilt sinust avaneb, jälgi tagasisidet ja lae ise üles professionaalsed fotod oma toitudest. Uuri kindlasti ka mitmendana sa otsingus välja tuled ja kas äkki tasuks tasuliselt Foursquare'is enda toitlustusettevõte esimeseks tõsta.
2. Premeeri kundet.Premeeri sisse registreerimisi ja tagasisidet. Nii Tripadvisoril, Facebookil kui ka Foursquare'il on uste ja akende peale käivad kleepsud ja lauarääkijad, mis kutsuvad üles sisse registreerima ja sellega näiteks tasuta kohvi, kooki või hinnasoodustust saama. 
3. Pildid olgu söödavad.Tee oma menüü võimalikult visuaalseks. Pilt tekitab isu, mitte tekstiline kirjeldus. Kvaliteetsed professionaalsed fotod kõikidest toitudest nii veebi, kui Facebooki. Facebookis võimalik veel erinevate menüügruppide kohta erinevad galeriid luua: eelroad, supid, pearoad, magustoidud jne.
4. Jaga sotsiaalmeedias päevapakkumist. Lihtne pilt, kas või telefoniga. Iga päev kindlal kellaajal, väike üleskutse ja hind juurde ja ongi fännidel hea põhjus teile lõunale tulla. Kui päevapakkumist pole, siis võta lihtsalt oma menüüst iga päev üks roog, millest tee "tänane lõunasoovitus".
5. Korralda ja kutsu külalisi. Loo Facebooki oma tulevaste sündmuste kalender, et kui keegi jõuab su lehele ühe konkreetse peo või kontserdi pärast, siis saab ühtlasi näha ka kõiki teisi. Illustreeri üks sündmuse leht ilusa illustreeriva fotoga ja kutsu kirjeldustekstis osalejad üles ka oma sõpru kutsuma. Toeta sündmust Facebooki event response banneriga.
6. Pilt ütleb rohkem kui 1000 sõna.Pärast sündmust postita peo alal tehtud fotod Facebooki. Inimesed, kes peol olid ja märkasid, et pildistatakse, tulevad Facebookilehele neid pilte järgmistel päevadel otsima ja kui leiavad, siis jagavad ka enda seinale ja tag'ivad end piltide külge.
7. Kirjuta oma kundedele.Igal ettevõttel on omanäoline lähenemine sotsiaalmeedias loodavale sisule ja suhtlusele fännidega. Jaga oma fännidega aktuaalset ja olulist infot, tee nalja, vabanda, kui vaja ja näita end erinevatest külgedest. Heaks sisuks on fotod ja videod, mis teid, teie kokkasid ja roogasid tutvustavad.
8. Mängud meelitavad.Facebookis saab lihtsalt teha väikseid aktiveerimis- ja fännikogumismänge. Lae üles pilt ühest ahvatlevast roast, palu fänniks hakata, postitust jagada, mingile küsimusele vastata ja loosi see kõigi vastajate vahel välja. Kasuks tuleb kindlasti ka sellise loosimängu nii-öelda upitamine ehk tasuline leviku toetamine ehk boost. Viimast ei saa teha pildiga, millel on teksti rohkem kui 20%. Lisaks proovi ka erinevaid postitusi, mis tooksid inimesed internetist füüsiliselt sinu juurde kohale. Anna selleks põhjuseid - näiteks täna šokolaadikoogi ostjatele tasuta piimakohv või ütle ettekandjale parool "saladus" ja saad 10% arvest soodustust jne. 
9. Kasuta Facebooki tasulisi reklaamivõimalusi. Bänneritega võid saada endale lihtsalt fänne juurde, sündmusele registreerujaid, veebi külastusi jne. Boost ehk nii-öelda upitamine aga viib sinu postituse, mis tavaliselt jõuab vaid mõne saja või mõne tuhande inimeseni, ühe päevaga kasvõi 100 000 Facebooki kasutajani. Uuri lähemalt: http://on.fb.me/1qv1HDO ja http://on.fb.me/1a5He09.
10. Kasuta Facebooki remarketingi võimalusi. Facebookis saab reklaami näidata ka näiteks ainult neile, kes on sinu veebilehte külastanud viimase kuu jooksul. Need inimesed on juba sinu ettevõttega tuttavad, ise mingil põhjusel sinu veebi sattunud ja kui neile meeldetuletavat reklaami Facebookis otsa näidata, on oluliselt suurem võimalus, et neist saavad kliendid, kui näiteks võõraste inimeste puhul. Samuti on võimalik oma klientide maililistis olevatele inimestele näidata Facebookis reklaami. Uuri lähemalt: http://on.fb.me/1aSDmji
Allikas: Marko Saue, Goal Marketing OÜ loovjuht

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.09.24, 12:30
Vaid 2 kuud Telia Digital Hub-ni! Millest räägitakse tippjuhtide klubis?
Eesti suurim juhtimis- ja tehnoloogiakonverents Telia Digital Hub toob 14. novembril Tallinnasse esinema nii kohalikke eksperte kui ka hinnatud välisesinejaid. Vaatame lähemalt, mida põnevat pakub tänavune programm tippjuhtidele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele